reklama

Slovenský spisovatel

Nedávno jsem se nad sebou musel trochu zamyslet. Procházel jsem stránky Sme a narazil přitom na Anketu slovenský spisovatel/spisovatelka. Myslel jsem si, že jsem celkem sečtělý člověk se slušným přehledem.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Po letmém projití seznamu na mě však přicházela deprese. Z výčtu několika desítek autorů znám jen „zajetá jména“ jako je Satinský, Hvorecký, Tatarka.

Že bych dokázal k ostatním přiřadit nějaké dílo nebo je dokonce četl, vůbec nepřipadá v úvahu. Netuším ani, který je básník a který prozaik. Ještě horší je ovšem vědomí, že hodně Slováků se v českých autorech orientuje celkem dobře a v počtu přečtených knih někdy „trumfne“ i Čecha. Bylo by zajímavé vyvolat nějakou debatu o tomto problému. Domnívám se, že nejsem jediný takto „postižený“ Čech (resp. Moravák). Čím to tedy je? Jsme snad méně kulturní?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Já osobně mám doma pěknou knihovnu, kterou dávám od střední školy dohromady. Převažují ovšem zahraniční (anglicky a německy píšící autoři). První knížku slovenského autora jsem dostal nedávno od své přítelkyně. Přemýšlím čím to může být, že se mně za celou dobu do poličky nevetřel nějaký ten "slovenský". Může za to střední škola, kde slovenští autoři patřili k nejhorší maturitní otázce? Nebo snad není autor, který by mohl konkurovat v rozsáhle nabídce, kterou na dnešním knížním trhu máme? Spousta otázek, na které zatím nenacházím dobré vysvětlení…

Vladislav Bureš

Vladislav Bureš

Bloger 
  • Počet článkov:  62
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...je známý jako lenivý student fakulty multimediálních komunikací ve Zlíně. V oboru marketingu působím jako občasný textař - s vážnými sklony k charitativní činnosti. Mojí vášní i prokletím je reklama - bestie jedna. Zoznam autorových rubrík:  ČeskoReklama atd.Slovní (d)efektZ pivniceSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu