reklama

Automat na slogany 2 (o pivech atd.)

Nedávno jsem psal o automatu na slogany, který jsem našel na netu. Asi po týdnu mně poslal kolega z jedné pražské agentury anglický slogan, který měl přeložit.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Rád bych ho uvedl v plném znění, ale protože chování klienta je velice nevyzpytatelné, raději daný produkt nahradím. Velice blízko originálnímu produktu je pivo Bažant. Anglický slogan tedy zněl: 

 

„It has to be a Bažant, nothing less.“

 

Jakmile jsem slogan uviděl, napadlo mě jediné – AUTOMAT!

 

Klidně to mohlo být „Got Bažant“ nebo „Aaahh, Bažant“! Vyšlo by to nastejno.

 

Když se nad tím zamyslíte, nemusíme vidět jen nedostatek invence nebo plagiátorství. Můžeme také vidět jeden produkt, který se vyrábí v různých zemích světa a jen se zaměňuje brand. Skvělým příkladem jsou právě piva. Poznáte snad rozdíl mezi pivem jako je Starobrno a Bažant nebo Gambrinus a Krušovice? Já jsem pivní fanda a musím říct, že se mně piva z velkých pivovarů slévají do jedné, nevýrazné a prázdné chuti. Možná se někdo ohradí, že tomu tak není. Upřímně, většinu velkých pivovarů patří pár majitelům. Proč by tedy nemohli mít jednu technologii, jedny suroviny, jedny mainstreamové pivaře a skvělé obchodní výsledky?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Při takovém přístupu se pak nemůžeme divit, že slogany, které nás lákají na jejich produkty, jsou nevýrazné, prázdné a v podstatě klišé. Navíc ještě vykradené. Možná je to jen odraz toho, jak chápe výrobce produkt a zákazníky. Romantické doby, kdy sládek žil svým pivem (pokud takové vůbec byly), jsou dávno pryč. 

Na závěr se hodí uvést ještě další text, který měl kamarád překládat. Šlo o přednosti produktu, mezi kterými vynikal tento: „good value for money“. 

Tento „benefit“ na mě občas vyskakuje z briefu u těch nejlevnějších cigaret. Zajímavá, že? Řekl bych „It has to be a shit, nothing less.“

 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Vladislav Bureš

Vladislav Bureš

Bloger 
  • Počet článkov:  62
  •  | 
  • Páči sa:  0x

...je známý jako lenivý student fakulty multimediálních komunikací ve Zlíně. V oboru marketingu působím jako občasný textař - s vážnými sklony k charitativní činnosti. Mojí vášní i prokletím je reklama - bestie jedna. Zoznam autorových rubrík:  ČeskoReklama atd.Slovní (d)efektZ pivniceSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu